Thursday 5 June 2014

XJawab PANGGILAN !!



" Hurmm ... Rindunya at kawan lama aku  ....
Aku nak call dialah ... " Kata Aiman ...
Lalu dia menelefon kawannya ...
Berkali-kali dia menelefon kawannya itu namun kawannya tetap
tidak menjawab panggilannya ...
" Bangang betullah dia ni !!
Aku call xangkat ... buat habis kredit aku je .. Huh !! 
Malas aku nak call dia dah ...
Buang masa dan kredit aku je .. "
Kata Aiman dengan nada yang tinggi ...

Tiba-tiba ...


 ALLAHUAKBAR !! ALLAHUAKBAR !!
Azan berkumandang di udara menandakan telah masuknya solat asar ..

Aiman mendengar laungan azan itu ..
Namun dia tidak menjawab panggilan azan itu ..
Dia pulang kerumahnya lalu terus tidur di atas katil tanpa terlebih dahulu bersiap untuk
solat asar berjemaah di masjid ...
........

Kita marah bila orang xjawab panggilan ( call ) kita ..
Tapi kita xtahu bahawa Allah marah bila kita xjawab panggilannya ( azan ) ...
-TAKE A NOTE !!

RENUNG2LAH ... Hehex

10 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...